Brabus 850

Power 625 kW / 850 PS | Torque 1450* Nm | 0-100 km/h 4.7 s | Vmax 210 km/h / 130 mph

Fuel Economy* city 17,2 l/100km | highway 11,8 l/100km | combined 13,8 l/100km | CO2 322 g/km

Блок: 1/11 | Кол-во символов: 183
Источник: https://www.brabus.com/en/supercars/brabus-850-4×4.html

BRABUS 850 4×4² — one of five

Raise the curtains for the most powerful BRABUS heavy-duty off-road supercar ever: The BRABUS 850 6.0 Biturbo 4×4² Final Edition “1 of 5” is built based on the Mercedes G 63 AMG of the W 463 model series.

To give the off-roader an enormous 60 centimeters of ground clearance and an equally tremendous articulation at the front and rear axle for toughest off-road use, the chassis of the G-Model was converted to portal axles.

It accelerates the limited-edition supercar from rest to 100 km/h (62 mph) in just 4.7 seconds. The top speed is electronically limited to 210 km/h (130 mph) due to the uncompromising off-road tires.

Блок: 2/11 | Кол-во символов: 706
Источник: https://www.brabus.com/en/supercars/brabus-850-4×4.html

Экстерьер

Уже лишь за приятную внешность, появляется желание приобрести данный автомобиль и никогда с ним не расставаться. Здесь видна мощь и агрессия вместе с силой. Совсем недавно только была возможность познакомиться с исходным материалом, их какого создавали Брабус – Mercedes S63 AMG, который позиционировался как весьма заряженная, спортивная, дерзкая и хищная машина.

Однако, если их поставить рядом, то Мерседес будет смотреться довольно просто. Измененный автомобиль смотрится настоящим хищным, кровожадным зверем. Как раз эта задача и стояла перед дизайнерский составом, который смог подчеркнуть невероятные технические возможности подходящим внешним обликом машины.

На носовой части красуется огромная фальшрадиаторная решетка с перемычкой горизонтального исполнения по центру и большим логотипом и изображением литеры В. Решетка переходит в зауженную, агрессивную оптическую систему освещения, какая устремляет свой взор на тебя, будто затаившийся зверь с горячим дыханием, которое обжигает.

Присутствие светодиодной системы освещения сегодня никого не увидит. Весьма прекрасно автомобиль выглядит при небольшом освещении, когда в дело вступают «реснички» дневных ходовых огней, которые тоже получили светодиодное исполнение. Боковая часть спортивного автомобиля Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe красуется наличием крупной двери, которая обеспечивает удобную посадку и высадку шофера и переднего пассажира.

Можно заметить и наличие выштамповок, оригинальных порогов, изысканных линий, которые только положительно влияют на зрительное восприятие автомобиля. Сильные корпуса внешних зеркал задней обзорности не лишь предоставляют хорошую обзорность сзади авто, но и дублируют сигналы поворота с помощью интегрированных светодиодных лент. Корма Брабус 850 6.0 Битурбо Купе располагает наличием сдвоенных патрубков системы выхлопа с каждого края заднего бампера. Радует довольно практичная крышка багажного отделения и накладка на ней, которая произведена из углеволокна.

Блок: 2/8 | Кол-во символов: 1978
Источник: https://all-auto.org/332-novyy-brabus-850-60-biturbo-coupe.html

POWER & SOUND. Massive Performance.

The best replacement for displacement is even more displacement, a philosophy that has stood at the core of the work of the BRABUS power unit engineers for decades. That is the reason why this principle is also applied to all Mercedes-Benz models equipped with the 5.5-liter twin-turbo V8 ex-factory. The result is the BRABUS 850 6.0 Biturbo increased-displacement engine, which was also used for the G 63 AMG of the previous model series.

The displacement increase from 5,461 cc to 5,912 cc (333 to 361 cu in) is effected by boring out the cylinders in the BRABUS state-of-the-art engine shop as well as by installing eight forged piston. They connect to a precision-balanced billet crankshaft with special billet connecting rods. In addition, both cylinder heads are optimized for mixture flow. To lower the charge air temperature further, the carbon intake and charge air pipes are fitted with special and immediately conspicuous «Gold Heat Reflection» sheathing.

A displacement of six liters and two turbochargers complement each other to create another BRABUS engine in a class of its own. An output of 625 kW / 850 hp (839 bhp) at a low 5,400 rpm are just as much a top-class figure for off-roaders as is the huge peak torque of 1,450 Nm (1,069 lb-ft), on tap between 2,500 and 4,500 rpm. The entire powertrain is operated exclusively with high-performance lubricants from technology partner Motul.

This engine gives the BRABUS off-road supercar acceleration power that can measure up to full-blooded sports cars. 4.7 seconds from zero to 100 km/h (62) are absolute tops for an off-roader. The top speed is electronically limited to 210 km/h (130 mph) due to the off-road tires.

Блок: 3/11 | Кол-во символов: 1755
Источник: https://www.brabus.com/en/supercars/brabus-850-4×4.html

Особенности и компоновка

V8 — V-образный

Переднемоторная компоновка. Полный привод.

Сдвоенный турбонаддув (Twin-Turbo, Bi-Turbo)

Блок: 3/7 | Кол-во символов: 236
Источник: https://carsdb.ru/super/car/brabus_850_xl-651/

EXTERIoR. Radical Off Road.

Another body modification measure that is indispensable for maximum off-road capability is the installation of robust skid plate elements at the front and rear. Also characteristic for the off-road supercar is the BRABUS roof spoiler above the windshield, which is fitted with daytime running lights on the left and right, and the rear spoiler with integrated third brake light.

In addition, there are naked-carbon components such as the bezels that frame the special dark-tinted headlights with integrated turn signals and the covers on the front fenders in place of the production turn signals rendered obsolete as a result. The BRABUS logo sits in a special carbon radiator grille.The mighty hood scoop, likewise made of that same hi-tech composite material, provides an indication of the especially powerful heart beating under the hood.

Special power-retractable BRABUS steps were installed to make getting in and out easier.

Блок: 4/11 | Кол-во символов: 988
Источник: https://www.brabus.com/en/supercars/brabus-850-4×4.html

Wheels and suspension.  extra large. 

The first things to notice are the massive BRABUS carbon fender flares, which create space for the size 9.5 J x 22 wheels painted in vehicle color, shod with Pirelli Scorpion ATR off-road tires of size 325/55 R 22. In addition, BRABUS installs a specially calibrated damping system.

Блок: 5/11 | Кол-во символов: 347
Источник: https://www.brabus.com/en/supercars/brabus-850-4×4.html

Фото

Мы собрали топ 6 фото Brabus 850 XL и сделали фотогалерею высокого качества из них. Это поможет вам оценить внешний вид. Кликните на интересующую вас фотографию, чтобы открыть в высоком разрешении. Нажмите на правую часть картинки, чтобы переключить на следующую.

Блок: 5/7 | Кол-во символов: 267
Источник: https://carsdb.ru/super/car/brabus_850_xl-651/

INTERIoR. Hand-crafted Extravagance.

The company upholstery shop created an exclusive BRABUS fine leather all-leather interior from the finest black leather.

The especially soft and breathable BRABUS Mastik leather in the interior features perforations on the seat center sections and square quilting, all applied with the same pinpoint precision. Every other diagonal row is backed with blue leather, which makes this design even more unusual. In addition, the piping and embroidered BRABUS logos in the interior sport that same color.

The BRABUS bucket seats in the rear offer all conceivable comfort features such as multi-contour adjustment, memory and integrated seat ventilation and heating. They replace the production seat bench. The new BRABUS center console, which features the same design as the rest of the interior, is installed between the two seats. The 4.3-inch BRABUS Touch Control Panel integrated into the top of the console is within easy reach. In standby mode, it shows a clock with BRABUS 850 illustration. In addition to controlling all seat functions in the rear, this innovative control also provides access to the standard COMAND system and the air conditioning system.

Exclusive floor mats, likewise with square quilting, and the identically designed trunk mat in black leather round off the classy BRABUS interior.

 

Блок: 6/11 | Кол-во символов: 1351
Источник: https://www.brabus.com/en/supercars/brabus-850-4×4.html

Подводим итоги

Кажется, что слова излишни, когда речь заходит про тюнинг ателье Brabus. Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe получился просто великолепным, точнее он и раньше был таким, но компании удалось достичь самого пика привлекательности и мощности. Стремительный дизайн с плавными, но в тоже время агрессивными линиями просто завораживает. Прищуренный взгляд, будто зверя, который вот вот выйдет на охоту.

Огромные арки колес с не менее большими колесами оригинального исполнения из легкого сплава, просто влюбляют в себя. Машина получилась не сильно тяжелой, благодаря применению карбона, однако на безопасности кузова это никак не отразилось. Аэродинамическая составляющая автомобиля просто на высоте. Внутри Брабус 850 6.0 Битурбо Купе все действительно идеально, что даже не к чему придраться, а точнее этого просто не просто не хочется делать.

Очень удобные сидения, рулевое колесо, центральная консоль – все создавалось для повышения комфортабельности людей, сидящих в данном произведении искусства. Качество сборки, как и качество применяемых материалов в интерьере – на самом высоком уровне. Электронная панель приборов очень удобна и заставляет иногда поверить, будто там стоят настоящие аналоговые приборные круги.

Куда же без большого цветного дисплея, который поддерживает сенсорный ввод. Есть различные системы, призванные помогать водителю при движении автомобиля. Уровень безопасности, как и качество машины – на предельных высотах. Силовой агрегат настолько мощный, что его крутящий момент пришлось снизить электронным способом, чтобы трансмиссия могла выдерживать большие нагрузки. Тюнинг-ателье Брабус в очередной раз смогла доказать, что может из уже классных автомобилей делать настоящих монстров в техническом плане и настоящее произведение искусства в экстерьере и дизайне салона.

Блок: 6/8 | Кол-во символов: 1804
Источник: https://all-auto.org/332-novyy-brabus-850-60-biturbo-coupe.html

EQUIPMENT HIGHLIGHTS

DESIGN & EXTERIOR

BRABUS Special Accessories
Power retractable running boards
BRABUS carbon spare wheel cover with bracket
BRABUS carbon powerdome
BRABUS Carbon Package Body
BRABUS front fascia insert
BRABUS front fascia attachments incl. daytime running lights
BRABUS rear skirt
BRABUS carbon mirror caps
BRABUS skid plate
BRABUS carbon fender attachments
BRABUS Brand Package Exterior
BRABUS hood emblem
BRABUS logotype on vehicle sides
BRABUS logotype on trunk lid
BRABUS emblem on trunk lid

POWER & SOUND

Exhaust System
BRABUS exhaust system with actively controlled flaps
Engine (Powerboost)
BRABUS 850 increased-displacement engine

Wheels & Suspension

Wheels
22″ MB-wheels with Pirelli Scorpion ATR terrainwheels
Suspensions / Modules
BRABUS special landing gear 4×4²

INTERIoR

BRABUS fine leather Interior

Every supercar is a custom production and tailored to your preferences.

Please contact us to compose your personal configuration.

For illustrative purposes on this supercar:

BRABUS fine leather interior

Black mastik leather

BRABUS Interior Package Accessoires
Aluminium pedal pads
Scuff plates illuminated
Paddle shifters RACE Aluminium 
Door-lock pins
BRABUS Business & Multimedia features
BRABUS bucket seat system
BRABUS business middle console

Блок: 7/11 | Кол-во символов: 1263
Источник: https://www.brabus.com/en/supercars/brabus-850-4×4.html

Видео

Блок: 6/7 | Кол-во символов: 5
Источник: https://carsdb.ru/super/car/brabus_850_xl-651/

Performance & Fuel Economy

Technical Data

Engine size 5912 cm3
Power 625 kW / 850 PS
Torque 1450* Nm
0-100 km/h 4.7 s
0-60 mph 4.7 s
Vmax 210 km/h / 130 mph

Fuel Economy

city 17,2 l/100km
highway 11,8 l/100km
combined 13,8 l/100km
CO2 Emissions 322 g/km
Блок: 8/11 | Кол-во символов: 235
Источник: https://www.brabus.com/en/supercars/brabus-850-4×4.html

Notices

* All stated driving performance figures are approximate values. They depend on vehicle-specific details such as the vehicle model, equipment, curb weight, final-drive ratio, tire/wheel combination, transmission design and aerodynamic equipment of the individual vehicle. Details of performance upgrades and/or performance kits are average values. Deviations of +/- 5% are possible due to test conditions. Details about the total power output of factory engines modified with performance upgrades and/or performance kits are based on the manufacturer specifications in the vehicle title, which themselves can deviate by +/- 5%. BRABUS assumes no liability for reduced outputs of factory engines going beyond this. Subject to technical modifications without notice. The stated figures were determined in accordance with the prescribed measuring method (Directive 80/1268/EEC in the currently valid version). The figures do not refer to an individual vehicle and are not part of the offer, but are solely intended for comparison between different vehicle models.

** All prices valid ex-factory Bottrop.

*** Torque was electronically controlled.

Блок: 9/11 | Кол-во символов: 1152
Источник: https://www.brabus.com/en/supercars/brabus-850-4×4.html

Efficiency & Fuel Economy

Fuel Economy*
city 17,2 l/100km
highway 11,8 l/100km
combined 13,8 l/100km
CO2 322 g/km
Блок: 10/11 | Кол-во символов: 112
Источник: https://www.brabus.com/en/supercars/brabus-850-4×4.html
Кол-во блоков: 22 | Общее кол-во символов: 15848
Количество использованных доноров: 3
Информация по каждому донору:

  1. https://www.brabus.com/en/supercars/brabus-850-4×4.html: использовано 10 блоков из 11, кол-во символов 8092 (51%)
  2. https://all-auto.org/332-novyy-brabus-850-60-biturbo-coupe.html: использовано 5 блоков из 8, кол-во символов 7248 (46%)
  3. https://carsdb.ru/super/car/brabus_850_xl-651/: использовано 3 блоков из 7, кол-во символов 508 (3%)


Поделитесь в соц.сетях:

Оцените статью:

1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд (Пока оценок нет)
Загрузка...

Добавить комментарий